Certificeret telt der anvendes som midlertidigt forsamlingslokale til under 150 personer, kræver ikke en byggetilladelse, men du skal indhente tilladelse fra grundejer.
Certificeret telt der anvendes som midlertidigt forsamlingslokale til over 150 personer, kræver en arrangementstilladelse fra Jammerbugt kommune, som sender sagen til udtalelse ved Nordjyllands Beredskab. Ansøgningen skal indsendes min. 4 uger før via www.bygogmiljø.dk, og ansøgningen skal indeholde situationsplan med indtegnet placering af telt samt opstillingsplan visende placering af borde m.v. samt flugtveje, flugtvejsskilte og slukningsmateriel. Teltudlejer vil måske kunne være behjælpelig med ansøgning.
Ikke-certificerede telte på over 50 kvadratmeter, og som ikke anvendes til privat brug, kræver en byggetilladelse. Ansøgningen skal indsendes min. 4 uger før via www.bygogmiljø.dk, og ansøgningen skal indeholde situationsplan med indtegnet placering af telt. Ved yderligere spørgsmål kontakt Team Byg på telefon: 72 57 76 98.
Børneattest
Børneattest skal indhentes på personer, der har eller har mulighed for at opnå direkte kontakt med børn og unge under 15 år.
Bestil børneattest på politi.dk
Læs mere i vejledningen omkring hvornår du skal indhente børneattester
https://www.ft.dk/samling/20111/almdel/KUU/bilag/58/1052760.pdf
Dansk Live
Dansk Live (interesseorganisation for festivaler og spillesteder)
http://dansklive.dk/ kan give inspiration og information.
Formidling af større events og koordinering af tidspunkter
Jette Haugaard Grønhøj, Visit Jammerbugten, 7257 8972 jhg@jammerbugt.dk
Kontrakter
På www.DMF.dk findes standardkontrakt til indgåelse af kontrakter i forbindelse med musiske arrangementer.
Husk at der findes ”riders”, og at disse også er til forhandling/eventuelt afvisning.
Politiet
Større arrangementer med alkoholudskænkning kræver Lejlighedstilladelse fra Politiet.
Regler og ansøgning: https://politi.dk/nordjyllands-politi/om-nordjyllands-politi/bevillings-og-tilladelseskontorhttps://politi.dk/soeg-om-tilladelse/begivenheder/lejlighedstilladelse
Tilladelse hos Jammerbugt Kommune
Ansøgning om arrangementer på Jammerbugt Kommunes vejarealer eller ejendom, tilladelse kræves ved arrangementer på kommunens vej-, torve- og parkarealer (vejloven § 80)
- Ansøg på hjemmeside www.virk.dk, skriv "råden over vejareal" i søgefeltet
- brug eget MitID til login, udfyld og send ansøgningen
- 4-6 ugers behandlingstid ved kommunen, andre myndigheder skal måske også ind over - så søg i god tid.
Kommunens regulativ for råden over vejarealer danner rammerne for, hvilke typer arrangementer, der kan gives tilladelse til. Midlertidig skiltning til arrangementer kræver ikke tilladelse, blot at reglerne i Jammerbugt Kommunes regulativ for midlertidig skiltning overholdes.
Afspærring af veje kræver godkendelse af skilteplan i henhold til vejreglerne. Vejmyndighed godkender i samarbejde med politiet, men ansøger skal selv fremstille skilteplan. Kommunen underretter relevante myndigheder om tilladelser til arrangementer. Det gælder Politi, beredskab, Falck A/S, NT, renovation, skolekørselskoordinering.
Skilte
I forbindelse med f.eks. løb på offentlig vej kan der blive behov for skilte. Det er muligt at låne skilte hos Jammerbugt Kommunes afdeling vej og park.
På http://www.infragroup.dk/faerdselstavler finder du de forskellige skilte.
Ud over de ovenstående nævnte tilladelser, skal I være opmærksomme på en lang række andre forhold. F.eks. momsregler, indberetning af b-indkomst til SKAT, fødevarekontrol ved salg og produktion af fødevarer (Pølsebevis) og arbejdsforhold for frivillige, herunder behovet for eksempelvis en ansvarsforsikring.