You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

Flytter du til Danmark?

Du melder din indrejse ved at møde op i Borgerservice i den kommune, du flytter til.

Sidens indhold

Når du flytter til Danmark fra udlandet

Du kan blive registeret som indrejst, hvis du skal være i Danmark mere end tre måneder, og du har et sted at bo.

Du kan med fordel udfylde din ansøgning digitalt og derefter bestille tid til personligt fremmøde.

Anmeld din indrejse digitalt

Gør følgende dokumenter klar til upload, før du går i gang:

  • Opholdstilladelse.
  • Pas eller Nationalt ID med foto (skal vise dit fødselsregistreringssted).
  • Bevis for bopæl – lejekontrakt.
  • Vielsesattest (hvis du er gift).
  • Skilsmissepapirer (hvis du er skilt).
  • Dødsattest (hvis du er enke).
  • Fødselsattest (hvis du har børn med der er under 18 år).
  • Dokument med forældremyndighed eller samtykkeerklæring. 

Dokumenterne skal være oversat til dansk, engelsk eller tysk.

Anmeld din indrejse digitalt

Anmeld indrejse

Hvad skal du huske?

Er du dansk eller nordisk statsborger, skal du medbringe:

  • dit pas  
  • dokumentation på din bopæl (fx en lejekontrakt) 

Hvis du ikke er dansk eller nordisk statsborger, skal du medbringe: 

  • din opholdstilladelse eller bevis for registrering 
  • dit pas 
  • dokumentation på din bopæl (fx en lejekontrakt) 

Sagsbehandlingstiden for Indrejser

kan vare op til 3 uger. Ved manglende dokumentation kan sagsbehandlingstiden være længere. 

Sygesikring for udlændinge i Danmark

Hvis du er registeret med bopæl i Danmark, har ret til alle offentlige sundhedsydelser. Dine rettigheder følger med sundhedskortet, som du får fra din bopælskommune. 

Hvis du arbejder i Danmark og du ikke er bopælsregisteret kan du læse mere om det særlige sundhedskort her.

Du kan få flere oplysninger om sygesikring for udlændinge i Danmark på borger.dk

Du kan få flere oplysninger om flytning til Danmark på

Borger.dk

Kontakt Borgerservice

Sikker post

Her finder du kontaktinformationer til sikker kommunikation og åbningstider for Borgerservice. Du kan også få flere informationer om Borgerservice og tidsbestilling her.

72 57 77 77
Toftevej 43
9440 Aabybro

Åbningstider - telefon

Mandag-onsdag

9-15.30

Torsdag

9-17

Fredag

9-12

Åbningstider - fremmøde

Mandag-onsdag

10-14

Torsdag

10-17

Fredag

10-12

Kontakt Den Digitale Hotline

Den Digitale Hotline kan hjælpe dig med at bestille tid i Borgerservice og vejlede dig i de digitale selvbetjeningsløsninger. Medarbejderne i Den Digitale Hotline kan også besvare generelle spørgsmål om f.eks. pas, kørekort og digital post. Her kan du også få hjælp uden for den normale åbningstid. 

70 20 00 00
Kun telefonisk henvendelse

Åbningstider telefon:

Mandag-torsdag 

8-20

Fredag

8-16

Lørdag og helligdage

LUKKET

Søndag

16-20