Aktiveringskode
Skal du have en ny aktiveringskode til at aktivere en app på din enhed eller en nøgleviser, så skal det gøres via MitID.dk.
Det kræver derfor, at du har MitID OG et aktivt MitID-identifikationsmiddel.
Har du ikke det, kan du ikke logge ind på MitID.dk, hvorfor du bliver nødt til at få hjælp på Borgerservice.
Hvad skal du huske, hvis du har brug for hjælp i Borgerservice?
- Din telefon eller tablet, hvis du vil have det som app.
- Til Android: GooglePlay
- Til iOS: AppStore
- Gyldige legitimationtyper til MitID
Kender du en, der kan hjælpe dig?
Du må gerne få hjælp hos nogen, du stoler på. Når bare I husker, at MitID er personligt, og derfor er det vigtigt, at du ikke deler koder eller bruger-ID med andre. Derudover må du heller ikke dele din kodeviser, -oplæser eller -app med andre.
MitID-appen kan dog deles med andre i husstanden, så længe man har hvert sit bruger-ID og PIN-kode.
Når du skal hjælpe andre med MitID
Selvom der er hjælp at hente til at få MitID, kan det for nogen være rart at få lidt ekstra støtte af en, som man stoler på. Derfor er det godt at hjælpe hinanden. Man skal blot være opmærksom på, hvad man må, og hvad man ikke må, da MitID er strengt personligt.
Om MitID
MitID styrker sikkerheden og er klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer. Du kan bruge MitID til alt det, du tidligere har brugt NemID til, f.eks. logge på netbanken eller læse post fra det offentlige.
Det er gratis at få og bruge MitID.
MitiD kan både fås som app, chip, nøgleviser og kodeoplæser.
Kontakt Den Digitale Hotline
Åbningstider telefon: | |
Mandag-torsdag | 8-20 |
Fredag | 8-16 |
Lørdag og helligdage | LUKKET |
Søndag | 16-20 |