Med selvbetjeningsløsningen vil der være tid at spare, når man tropper op i Borgerservice for at få det sidste på plads – det skal man nemlig stadig for at afgive fingeraftryk, aflevere (og måske få taget) foto og sidst, men ikke mindst: Betale.
Lone Sørensen, teamleder i Borgerservice, håber, at mange har lyst til at begynde anskaffelsen af nyt pas bag skærmen derhjemme og dermed afkorte besøget i Borgerservice.
”Det er ferietid, og i øjeblikket oplever vi, at folk strømmer til, for at få bestilt pas i tide til udlandsferien. Pasbestilling er en tidskrævende ekspedition, og det skaber en del ventetid. Men hvis de indledende oplysninger er udfyldt hjemmefra, vil det tage mindre tid at afslutte bestillingen for den enkelte og skabe et bedre flow,” siger Lone Sørensen.
Hun understreger dog, at det stadig er muligt at komme i Borgerservice og få hjælp til pasbestillingen helt fra start til slut.
På sigt er det hensigten at udvide mulighederne for selvbetjening, så betalingen også kan klares hjemmefra.